Genereert een horizontale tabel met gegevens van een eventueel eerder uitgevoerde inventarisatie
Regel te valideren
R
Omschrijving
2
mag een inleidende zin voor de tabel bevatten. Indien niets wordt ingevuld wordt geen inleidende zin geplaatst.Zie voor de toegestane opmaakcodes in deze tekst 'Toegestane codes in Inleidingenzinnen' onder deze tabel Toegestane codes in Inleidende zinnen voor tabellen:
[Font=]
Lettergroote voor de tekst in punten
[Voor=]
De waarde 'Before' voor een alinea
[Na=]
De waarde 'After' voor een alinea
[TABELNUMMER]
Deze code wordt dynamisch vervangen door een volgnummer voor de tabel. Het volgnummer begint met het hoofdstuknummer gevolgd door een . en volgnummer; 4.1, 4.2 etc
[PAGINA]
Voegt een paginascheiding in
Zorg er voor dat de de codes, op [TABELNUMMER] na, altijd aan het begin van een regel staan. Hierbij wordt er ook rekening meer gehouden dat er eventueel een ~ als regelscheiding in de inleidingtekst staat! Deze ~ mag dan ook gevolgd worden door weer nieuwe opmaakcodes. De code [TABELNUMMER] mag dus op elke plek in de tekst komen te staan
bepaalt de waarden voor en na van de tabellen. Kleiner waarde geeft compactere indruk aan tabel. Default 1 pt, minimum waarde 0 pt, maximum waarde 9 pt
Voorbeeld
Default
1
4
bepaalt de puntgrootte van de teksten in de tabel. Default 10 pt, minimum waarde 8 pt, maximum waarde 12 pt
Voorbeeld
Default
10
5
bepaalt of de tabel in Portret modus of in Landschap modus getoond wordt. (1) Landschap of (0 default) Portret
Voorbeeld
Default
0
6
bepaalt welke informatie in de tabel geplaatst moet worden. (0) niet plaatsen of (1) wel plaatsen. De volgende kolommen zijn mogelijk: Karakter 1: kolom Titel Karakter 2: kolom Bedrijf Karakter 3: kolom Ascert-code Karakter 4: kolom Rapportnummer Karakter 5: kolom Datum Karakter 6: kolom Naam DIA Karakter 7: kolom Code DIA Karakter 8: kolom Toelichting/opmerking Karakter 9: kolom actualisatie Karakter 10: kolom type inventarisatie
Voorbeeld
7
bepaalt hoe enters in de toelichting worden verwerkt. [1] enters vervangen door zachte enters (+~) of [0] enters ongewijzigd handhaven
Voorbeeld
Default
1
8
mag een naam van een macro bevatten die de opmaak van de tabel bepaalt. Deze macro moet dan aanwezig zijn in MiRaS.DOT. De macro begint met opmaken vanuit de laatste cel van de tabel. Indien geen macro naam is aangegeven wordt de standaard opmaak van Asbest Rapportage gebruikt
Voorbeeld
9
mag een tekst bevatten die geplaatst wordt als er geen enkele eerder uitgevoerd onderzoek te plaatsen is. Begint deze tekst met [TABEL] dan wordt de tabel toch gewoon aangemaakt, maar dan met 1 lege regel. Achter de tekst [TABEL] mag dan een inleidende zin voor de tabel geplaatst zijn. Zie voor de toegestane opmaakcodes in deze tekst 'Toegestane codes in Inleidingenzinnen' onder deze tabel Toegestane codes in Inleidende zinnen voor tabellen:
[Font=]
Lettergroote voor de tekst in punten
[Voor=]
De waarde 'Before' voor een alinea
[Na=]
De waarde 'After' voor een alinea
[TABELNUMMER]
Deze code wordt dynamisch vervangen door een volgnummer voor de tabel. Het volgnummer begint met het hoofdstuknummer gevolgd door een . en volgnummer; 4.1, 4.2 etc
[PAGINA]
Voegt een paginascheiding in
Zorg er voor dat de de codes, op [TABELNUMMER] na, altijd aan het begin van een regel staan. Hierbij wordt er ook rekening meer gehouden dat er eventueel een ~ als regelscheiding in de inleidingtekst staat! Deze ~ mag dan ook gevolgd worden door weer nieuwe opmaakcodes. De code [TABELNUMMER] mag dus op elke plek in de tekst komen te staan
kan gebruikt worden om de volgorde van de kolommen in de tabel naar wens aan te passen. De volgorde moet dan afgestemd zijn op de te tonen regels uit rubriek 6 en moet aangegeven worden in de volgende opmaak: 8#3#7#........ Waarbij item 8 dan als eerste regel wordt getoond, item 3 als tweede enzovoort.
Tevens kan via deze rubriek worden aangegeven dat de informatie van 2 kolommen in 1 kolom geplaatst moet worden. Dit wordt gedaan door de kolomnummers met ~ te scheiden. Bijvoorbeeld: 5#4~1~2~3#8 Betekent dat eerst een kolom met de datum wordt getoond. Vervolgens wordt een kolom getoond waarin het rapportnummer, de titel, bedrijfsnaam en Ascert code onder elkaar worden gepresenteerd. De kolom heeft als header de tekst van het rapportnummer en als breedte de breedte eenheid van het rapportnummer. De breedte kan aangepast worden via rubriek 12, de titels van de kolommen in ASBESTRP.TRA, volgnummer 700 en verder. Tenslotte wordt er in de tabel dan nog een kolom met de toelichting getoond.
De volgende items met nummer zijn van toepassing: 1: kolom Titel 2: kolom Bedrijf 3: kolom Ascert code 4: kolom Rapportnummer 5: kolom Datum 6: kolom Naam DIA 7: kolom Code DIA 8: kolom Toelichting/opmerking 9: kolom actualisatie 10: kolom type inventarisatie
Voorbeeld
11
kan een index bevatten die aangeeft of de datum in de tabel uitgeschreven moet worden of niet. [1 default] datum altijd volledig uitschrijven indien mogelijk of [0 default] datum onveranderd plaatsen
Voorbeeld
Default
0
12
Deze rubriek kan worden gebruikt om de breedte van kolommen te beinvloeden. Hiervoor kunnen een of meer waarden gescheiden door # in deze rubriek opgenomen worden. De waarden zijn dan in verhouding met elkaar, een waarde 2 geeft een 2 maal zo brede kolom als de waarde 1. Het aantal waarden moet exact hetzelfde zijn als het aantal items dat in rubriek 10 is opgenomen! Voorbeeld: 1#2,5#1 Geeft dat de eerste en derde kolom even breed zijn en dat kolom 2 tweeeneenhalf keer zo breedt is. Door waarden in te vullen en te testen is een afgewogen balans te realiseren.
Voorbeeld
13
Optionele tekst die voor de weergave van de titel wordt gezet
Voorbeeld
14
Optionele tekst die voor de weergave van de bedrijfsnaam wordt gezet
Voorbeeld
15
Optionele tekst die voor de weergave van de ascertcode wordt gezet
Voorbeeld
16
Optionele tekst die voor de weergave van het rapportnummer wordt gezet
Voorbeeld
17
Optionele tekst die voor de weergave van de datum wordt gezet
Voorbeeld
18
Optionele tekst die voor de weergave van de actualisatie wordt gezet
Voorbeeld
19
Optionele tekst die voor de weergave van het type inventarisatie geplaatst moet worden
Voorbeeld
Commando
Snippet
EERDERUITGEVOERDONDERZOEKTABEL|^bEerder uitgevoerd onderzoek^b|1|10|0|00011001|1|STANDAARD_Tabelopmaak|^bEerder uitgevoerd onderzoek^b~Er is voor zover bekend niet eerder een asbestinventarisatie uitgevoerd voor dit object.|5#4#8|0|