Kennisbank
Groome Computer Solutions Support Center > Support Center > Kennisbank

Zoeken:


Mijn netwerk licenties werken niet

Oplossing

Q:
Mijn licenties op het netwerk werken niet meer. Wij kunnen de ProBIS software nu niet gebruiken.

A:
Probeer de licentieserver (opnieuw) te starten.

A (Gevorderden):
Het is ook mogelijk om (als je voldoende rechten hebt) de licentieserver te herstarten vanuit je eigen computer. Je kunt dit doen door SC te gebruiken.

Maak bijvoorbeeld een batch-file aan met de volgende regels:

@Echo off
cls
Echo Dit is de huidige status:
sc \\jouwserver query "GCS License Server"
Pause
sc \\jouwserver stop "GCS License Server"
Echo Wacht 5 seconden en druk op een toets...
Pause
sc \\jouwserver start "GCS License Server"
Echo Wacht 5 seconden en druk op een toets...
pause
cls
Echo De service is nu herstart.
sc \\jouwserver query "GCS License Server"
Pause
Gecontroleerd 28-12-2017 JCG
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Related articles Hoe werkt het met betrekking tot delen van licenties?
Artikel details
Artikel ID: 88
Categorie: Knowledgebase
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.0/5.0 (10)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies