Kennisbank
Groome Computer Solutions Support Center > Support Center > Kennisbank

Zoeken:


Q0466 | Aanmaken project in Rapportage lukt niet, 'Project bestaat al', inventarisatie niet in te lezen, backups

Oplossing

Q = Als ik een project wil aanmaken in Asbest Rapportage, dan krijg ik een melding dat dit niet lukt. Wat moet ik doen?

1. De oorzaak kan zijn dat het project al is aangemaakt, maar niet in het overzicht staat getoond. U krijgt dan een melding zoals 'project is al aanwezig'. Laat dan eerst het overzicht controleren via de menuoptie 'Bestand' en 'Overzicht controleren'. Als dit gedaan is wordt gemeld of er nieuwe projecten zijn aangetroffen. Controleer nu goed in het overzicht én in het archief of het project dat u wilt aanmaken en nog niet in staat. Is dit wel het geval dan kunt u er voor kiezen om: a. dit project te openen en het ASB bestand opnieuw in te lezen (Projectidentificatie en button naast veld met ASB naam klikken) of b. Het project in het overzicht te selecteren en het dan met de kruis knop in de knoppenbalk te verwijderen. Het komt dan in het archief. Vervolgens vanuit het archief nogmaals verwijderen, het verdwijnt dan uit het overzicht. U kunt nu het project opnieuw aanmaken en hierbij het ASB bestand nieuw inlezen.

2. Hiervoor is kennis van bestanden en Windows Verkenner nodig. Vraag zo nodig advies bij uw systeembeheerder of onze helpdesk Als er wat mis is met het ASB bestand (deze is bijvoorbeeld corrupt) dan kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om het vanaf de tablet nogmaals terug te sturen. Is dit niet wenselijk omdat op kantoor nog wat heeft aangepast in het inventarisatieproject via Werkvoorbereiding, dan kunt u terugvallen op de backups die het systeem automatisch heeft gemaakt. Ga met Windows Verkenner naar uw \Project map en open de folder die bij het project hoort. Of selecteer in het hoofdscherm van Werkvoorbereiding het project en kies dan 'Project' en 'Open projectfolder'. In deze folder kunt u verschillende backup bestanden van het ASB bestand terugvinden. Ten eerste staan er één of meerdere .bact bestanden in de \Backup folder. Verder ziet u mogelijke verschillende .back bestanden staan. Dit zijn allemaal kopien van het ASB bestand! Indien het bestaande ASB bestand dus niet meer correct is kunt u het meest actuele backup bestand proberen. Hiervan een kopie maken en het dan hernoemen naar .ASB en proberen het in te lezen in rapportage als nieuw project. Maak voor de zekerheid vooraf wel een kopie van het ASB bestand en alle backups die er van zijn op een aparte locatie!

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Related articles Backup herstellen in ProBIS Asbest
Q415 | Foutmelding 'Projectnaam is al aanwezig als projectbestand....' bij aanmaken project in ProBIS Asbest Rapportage
FAQ0459 | Data niet meer aanwezig na vastlopen tablet met ProBIS Asbest 2014
Bij het opstarten van ProBIS Asbest software krijg ik een foutmelding over de database
FAQ0467 | project database opschonen bij [Project bestand is niet beschikbaar]
Artikel details
Artikel ID: 3
Categorie: ProBIS Asbest
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.0/5.0 (10)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies