Kennisbank
Groome Computer Solutions Support Center > Support Center > Kennisbank

Zoeken:


FAQ0454 | Kan bestand niet openen in Windows Verkenner

Oplossing

Q =
Als ik een standaardtekst bestand met de extensie .SVO of een andere extensie wil openen door het te dubbelklikken, dan krijg ik een melding dat het bestand niet te openen is.

A =
Dit wordt veroorzaakt doordat Windows eenmalig ingesteld moet worden met welk programma standaard voor een bestandsextensie gebruikt moet worden, dit geldt voor alle zinnenboek bestanden. In het geval van de GCS software is dit in het algemeen Notepad of Kladblok, het Windows programma waarmee een tekstbestand geopend en bewerkt kan worden.
Als u een bestand dubbelklikt met een onbekende extensie, dan krijgt u een melding 'Kan het volgende bestand niet openen'. Er worden twee opties geboden, kies de optie om een programma uit de lijst van geïnstalleerde programma's te selecteren. Er verschijnt nu een overzicht met geïnstalleerde programma's op uw computer. Kies nu Notepad/Kladblok en vink de optie 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' aan. Klik OK en het programma wordt nu in Notepad/Kladblok geopend.
Door de optie aan te vinken is de keuze nu vastgelegd in Windows en hoeft de selectie een volgende keer niet meer gedaan te worden.

 

Bijgewerkt op 25-04-2018 door JCG
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Related articles FAQ0459 | Data niet meer aanwezig na vastlopen tablet met ProBIS Asbest 2014
Menuoptie 'Geselecteerde inventarisatie(s) klaarzetten voor' is niet (meer) beschikbaar.
Q0466 | Aanmaken project in Rapportage lukt niet, 'Project bestaat al', inventarisatie niet in te lezen, backups
Backup herstellen in ProBIS Asbest
Bij het opstarten van ProBIS Asbest software krijg ik een foutmelding over de database
Artikel details
Artikel ID: 72
Categorie: ProBIS Asbest
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.0/5.0 (10)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies